Daisypath Anniversary tickers
happy quote graphics

Tuesday, March 19, 2013

Perut Cantik

Ladies and gentlemen, ooh so fluent. Oh my Omputih. Okay macam biasa kita tak payah nak belok sakan sangat, jalan straight ja. Sekarang zaman teknologi maklumat, GPS ada, toksah kalut nak sesat. As well macam selalu opkos la nak bercerita itu dan ini. Hari ni nak story kat hampa pasai perut. 

Gendang gendut tali kecapi kenyang perut suka hati. Eh macam tu ke. Ntah la. Okay, orang kata kan kalau perut buncit tu maksudnya orang tu senang hati, bahagia. That is why banyak orang yang dah kahwin especially guys banyak yang perut buncit. Kata orang tua2 bini pandai jaga. Awesome bebeyh. Thumbs up. So kalau yang perut tak buncit tu maksudnya bini tak pandai jaga lah? Hey marah plok kakak2 kiter yang dah kahwin tu. Tapi kan macam mana plak yang belum kahwin tu, yang perut buncit tu? Ha jawab2. Okay lah boleh terima lah, sebab ada RMT. Rancangan Makanan Tambahan. Eh apa pulok tu. Maksudnya GF tak habis makan, dia yang makan. Al maklumlah perempuan kalau makan dengan pakwe mesti nak control ayu. Dua suap pun dah kenyang. Tapi kalau aku nati, pakwe aku yang kurus, aku yang buncit. Hukhuk.

Sebab apa eh perut kita buncit? Aku selalu fikir perut buncit sebab ada angin, sebab minum ayaq banyak, sebab 7 hari tak berak, sebab 30 hari tak kentut. Yewww. Tapi sebab apa eh yang? Aku dk google2 dia kata sebab hormon sebab keturunan and bla bla bla. Membebebl aje memanjang google ni taw. Pang nati kot. Baru padan muka. Okay now kalau dah perut buncit, nak buat acane kan. Kena redha. Tapi setengah orang kata buncit tu seksi plus kalau botak pulak lagilah. So kalau dah rasa seksi tak payah buat apa2.

Then masa aku p gym dulu2, ada lah seorang abang ni..dia dok angkat berat, dia kata kalau nak bagi ramping and cantik perut tu, tak kira la lelaki ke perempuan ke kena rajin duduk ataih kerusi then pegang  batang mop. Lepas tu pusing ke kiri dan ke kanan. Kalau buat selalu, perut boleh jadi awesome. Yaww boleh caya ka? So apacer kalau try tgk. Mana taw dapat hasil. Seksi la lepas ni.

Tapi kan kalau dah usaha semua tu, sit up lah jog lah. Kalau dah tak kempis jugak nak buat macam mana kan. Anggap jala benda tu gifted. Kalau kita redha dan bersyukur dengan apa yang kita ada, mesti kita happy. Macam aku jugak! Walaupun aku rendah, pendek, shorty or apa aje org panggil, still aku rasa confident and happy. Sekurang-kurangnya nak buat baju, tak payah beli bermeter2. Tapi yang sayangnya bila aku beli seluar or baju kurang, mesti nak kena alter balik. Kalau setakat seinci blh accept, ni berinci2 kau. Sob sob. Nak pulak kalau kadang2 tu aku beli baju raya yang ada renda2 kat bawah, lagilah rugi. Nak kena potong tang tu jugak. Huhu. 

P/S: Be thankful. Allah jadikan kita macam tu, sebab Dia ada banyak lagi benda yang dia nak bagi kat kita. 

2 comments:

wardah said...

http://mamasayangiman.blogspot.com/2013/08/qaseh-gold.html?showComment=1378881770569#c7696390593708662419

Tyqa rokey said...

assalam.. jom jalan2 kat blog saya..
http://teratakkasihtiqah.blogspot.com/2014/05/oh-nooooo-perut-buncit.html

Related Posts with Thumbnails