Tuesday, June 29, 2010

MEREPEK 112 : Math Hidupku

Salam 1Dunia 1Malaysia 1Negeri 1Kampus.Banyakkan salam supaya sumanya diberkati.Okeyh oleh kerana hari ni aku sgtlah lembab.So aku nak cerita sikit sal kelembapan otak aku bagaikan motor buruk tanya nak pancit.Ahai mcm semut jalan terhencut2.Ok sumpah aku mengarut gila.Asal timbul psl lembab nih!Sebenarnya aku tak suka math.Dulu seyes aku addmath paling rendah dlm kelas.Aku dpt 80..Tolong buang kosong ok.Hahaha.See betapa aku punya otak takleyh terima math.So aku igt bila dh blaja law xpyh nk tgk angka2 ni dh.But ekonomi punya subjek mcm kaw2.Ah..mang la kacang org kata.


Kata Wong..senior sem lepas majoriti dpt A.Sbb mcm kacang nak pecah je subjek ni.Aku pon semangat gila la nak belajar.But baru sampai topic tiga.Kepala aku berpinar2 mcm kena jolok ngn tebuan.Susah la.Bagi aku 1+1 pon susah.Ni apatah lg Yd=C+S.Ah nak kena hafal2 pulak rumusan.Sumpah menyampah.Aku call abah td ckp ekonomi susah.Pastu dia bersyarah la kat aku pnjg lebar hendaknya.Ok abah..saya tahu abah terer math.Kalau abah tanya saya 45x76,
saya kena lari amek kalat saya (my kalkulator ok) dulu baru blh jawab.Terkebil2 biji mata mencongak.Tp kalau Ekin tanya abah 456x43,tak sampai 30 saat abah dh blh jawab.Ok thumbs up for abah.Cena ya nak terer math ni?Haiyo gaiyo.Pening kepala.Saya kena makan vitamin byk2 nih.All the best la Ekin utk subjek ekonomi.

4 comments:

nadirah_nor said...

ahaha
kita sama
cm orang dari planet laen
bila mr wong ajar
haaaaihh

Miss Ekin said...

haha..betui2..ekin keja ngantuk ja kelas dia

si[jari] telunjuk said...

gud luck ekin..my dad pon terer mencongak2 nih...jeles & segan gak kadang2 tuh.....

Miss Ekin said...

tu la kan..asal la kita tak ikut jejak mereka.

Related Posts with Thumbnails