Thursday, March 4, 2010

MEREPEK 64 : Stereotype Toward Kanak2.

Saya memang tak suka kanak2,SERIUS.Time mak saya nak lahirkan adik lelaki saya.Saya jadi murung sampai tak makan nasi.Sebabnya saya taknak adik.Bagi saya kanak2 amatlah cerewet.Tambah2 perempuan.Itulah inilah.Dan kadang2 bila naik 5 tahun dia mula tergedik2 sana dan sini.Itu belief saya terhadap kanak2.Tambah plak kalau kanak2 tu belemoih lagi la bertambah ketidaksukaan saya.Dan saya mula prejudice terhadap kanak2.JANGAN tanya kenapa bila org suruh saya dukung anak kecil dia akan nangis.Sebabnya bila dia merengek.Saya tend tu cubit paha dia.Jahatnya saya.huhuhu.Bila saya dah prejudice mula saya nak buat discrimination.Cubit tu salah satu behaviour yang saya selalu buat.Itu namanya discrimination.

Mak saya selalu cakap jgn hold belief tu.Tak baik.Tapi ada saya kisah.Saya cakap "Dah dia tergedik2 sgt.Manala kin tak cubit dia.Cuba dia dok mandom kat satu tempat ja.Kin pon ok la." Mak saya mengucap panjang.Ada satu kali tu saya dukung anak sepupu saya umo empat tahun..Tetiba saya rasa baju saya basah. Selaras dgn itu saya terus lepas dia sampai dia jatuh.Dia nangis.Rupanya dia kencing atas baju saya.huh.nak mati budak ni.Then saya kejar dia sampai dia jatuh tersungkur.Kejam tak kejam.Mak marah saya.Mak cakap ngan budak2 pon nak berkira."Kamu tu dah bsr pnjg.cuba pikir sikit.Dulu kamu tu lagi buas.Tak larat mak nak jaga.Berak penuh rumah.Mak sabar lg ngn kamu."Saya cakap "Mak silap org tu.Tu kak lang kot."
Nur Aina Nazira


NUR AMIRA NAJWA

Tapi kehadiran dua budak comel ni buat saya sayang sangat kat awak berdua.Saya tak cakap yg saya dh ubah stereotype saya.Tapi saya hanya blh terima awak berdua ja.Saya memang tak suka budak2 tapi disebabkan awak berdua sgtlah comel..saya syg awak berdua.Awak berdua buat saya ceria dgn celoteh awak berdua.Saya gembira ada awak.Saya hanya suka kanak2 yg comel saja.hehe..Tapi kdg2 saya tak suka jugak kat awak berdua.Sebab awak berdua ada..mak ngan abah saya lebih fokus kat awak berdua.Sampai kdg2 diaorg lupa saya.huhu.Kdg2 awk berdua ganggu saya."Ajang botpa??Ajang ajang nak ukong." Asyik2 nk dukung.Ada sekali tu "Ajang2 meh alik..eii ada atu.a taw la...mai akan ajang..akotnya.." Kononnya nak mengusik saya.

p/s:Ajang sayang korang berdua walaupon korang sgtlah gedik n nakal.

No comments:

Related Posts with Thumbnails