Sunday, June 20, 2010

SELAMAT HARI ABAH


P/S: Cerita ni sgt pnjg.Susa anda nak baca
SAYA tulis hanya utk abah.Tp Baca saja kalau berminat.

Assalamualaikum dan salam 2 pagi.Penulisan kali ni agak skema ok.Mana tahu terbuka niat abah saya nk buka blog saya.Sejuk ht dia memandang sambil memuji. 'Pandai anak aku.Ni yg aku nak'.Hahaha bajet la Cik Ekin.Sepuluh tahun pon abah takkan jumpa blog ni.Unless Cik Ekin suruh dia tgk.Actually entry kali ni khas sgt2 utk abah sya yg saya tak cinta (anak apa ko ni Ekin..opps yala bkn cinta,nati mak aku bising ckp aku cinta abah aku.Nati jeles la tu.)Buat apa yg aku paling syg2222 sgt222.

Ekin syg abah walaupun dulu abah selalu marah2 Ekin.Kejar2 pusing rumah smpai 4 round sebab taknak mandi.Asyik main pondok2 kahwin2 tipu ngn si Udin anak Mak Ina tu.Abah jeles kan time tu sbb takde org nk main ngn abah.Syiann abah.Balik keja penat2 kena layan anak comot yg sorang ni.Paling bes bila adik takde lagi.Abah selalu bawak Ekin pergi jln2.Sampai meleleh air liur atas motor.Tp bila adik dh ada..Ekin kena duduk rumah.

Ekin bangga ngn abah.Abah org susah.Kahwin ngn mak org ada harta sikit.Tp harta keluarga.Bila mak hidup ngn abah..mak pon sama2 hidup susa ngn abah.Mak tak kisah kami pun tak kisah.Abah rajin.Sgt22.Walaupun abah tak kaya mcm org lain tp at least abah berusaha nak jaga mak n anak2 abah.Abah tak penah mengeluh.Bila abah tidur Ekin selalu pandang abah.Abah nampak penat sgt.Syiannn abah kan.Tp bila Ekin pergi kt abah..abah selalu ckp..belajarlah hidup susah.Penat bkn penghalang.

Ekin sedih tgk kaki2 abah.Kaki abah sakit.Mengupas kulit teruk.Ekin sedih tgk.Sbb suma bendang abah yg usahakan.Abah kuat.Abah tabah.Hujan panas abah tak kisah.Buat kami sekeluarga abah sanggup balik lewat.Ekin nk tolong jagakan bendang2 abah.Tp abah kata kamu tu hangat2 tahi ayam.Sebab abah tahu saya hanya tipu2 je nak tolong dia.Nak masuk sawah pon kena pakai seluar 4 lapis.Tp abah ckp biasalah org muda.

Abah sporting.Dia ckp kalau saya taknak belajar dia nak kahwinkan saya dgn Udin.Saya taknak jd saya belajar bersungguh2.Bila saya ada masalah saya cerita kt abah dulu.Baru mak.Sbb abah takkan melenting.Tp bila abah marah..saya terus jd demam.Abah mcm harimau bila marah.Abah tak suka anak2 dia pemalas.Tp saya mls.Saya selalu kena marah.Tp saya tahu saya paling manja dgn abah.Bila saya merajuk abah cepat2 pujuk.

Saya paling suka bila abah puji saya.Abah selalu ckp saya degil,byk ragam,cerewet,tp abah suka bila saya bijak selesaikan masalah.Saya selalu marah abah sbb abah selalu ikut saja apa yg adik nak.Bkn Ekin jeles tp adik selalu melampau.Hari2 duit poket masuk tak campur duit sekolah.Ekin geram sgt.Abah bagi je.Senang2 dia dpt.Ekin tak penah pon mintak.Nak mintak pon kena cabut uban abah dulu.

Abah penah ckp kt Ekin..abah takkan lepaskan Ekin kat org kalau Ekin belum kerja.Dan abah akan terus bertahan dan kuat utk bekerja sampai Ekin berjaya.Masa tu abah dah tahu abah dah didik anak abah sebaiknya.Ekin tahu abah sayang Ekin lebih sikit.Sbb Ekin selalu nak Ekin lebih dlm satu hal dr adik.Ekin selalu api2 kan adik kt abah..supaya abah marah adik.JAHAT kan Ekin.Tp mang adik salah pon.Hehehe.

Abah cakap tahun depan abah nak pergi buat haji.Pastu abah ada cakap kat Ekin..abah nak Ekin bawa abah pergi Tembok Besar China.InsyaAllah abah..Ekin bawa abah bila Ekin btl2 jd anak yg berjaya.Masih awal bah.Abah kena tunggu Ekin sampai berjaya.Ekin sayang abah walaupun kdg2 abah perlakuan Ekin sebaliknya.Kdg2 abah suruh Ekin balik rumah,tp disebabkan Ekin ada byk keja.So Ekin tak balik.Ekin tahu abah terasa.Maaf ya bah.Nati Ekin bg hadiah tuk abah.


7 comments:

•myraSHJ• said...

der,
thumbs up lah utk abah hang!
happy father's day!

abon said...

kin..aku teriak baca post hang..
huhu..aku sayang abah aku jugak!

Datin Ekin said...

biaq betui hg teriak?aku pon asa nak teriak ni

Cik SHiN~JU said...

Selamat Hari Bapa utk bapa ekin...
so touching... :'(

nak baca n3 hari bapa sya?
klik sini ---> http://fiverobindas.blogspot.com/2010/06/we-miss-you-dad.html

Juaini Jamaludin said...

sadiss je entri ni. :') jdlah anak yea berjaya yea. bawa abah anda ke tembok besar cina. :D

abon said...

betul la..meleleh2 air mata aku wey..
sbb ayah aku pon kerja teruk mcm ayah hang..
kita bukan family yg senang..huhu

Miss Ekin said...

taw xpa abon..sama2 kita berjaya..huhuhu..risau aku weyh..aku tak sabar nak keja.hhahaha

Related Posts with Thumbnails