Daisypath Anniversary tickers
happy quote graphics

Thursday, January 6, 2011

Aku Semakin Kuat

Everything happens for a reason. Quote yang semakin hari semakin aku suka. Yes..bagi aku setiap benda yang terjadi mungkin ada hikmahnya.Kelmarin..hidup aku seperti anak kucing kehilangan ibu. Asyik menangis sepanjang hari.Boleh kata setiap 5 minit aku akan menangis.Tapi after di brain wash dan dinasihati oleh mak, abah, kak ngah, kak long, kak lang, Madihah, Ayu, Kina, Hajar, Leen, Nurul, Amalina, Acab, Faiz, Zaharin dan semua lah..Aku rasa hari ni aku lebih yakin untuk memulakan hidup yang baru.Aku dah tak sedih.

Aku semakin belajar untuk hidup berjauhan dan untuk hidup tanpa kawan-kawan rapat di dalam kelas.Bagi aku semakin banyak kita mengenali orang..semakin kita berpengalaman.Mungkin ada sebab kenapa aku dapat sambung degree kat Melaka.

Sebabnya ialah untuk aku sedar yang aku bukan lagi kanak-kanak yang perlukan mak ayah untuk buat setiap benda.Dengan erti kata lain untuk aku belajar berdikari.Basuh baju sendiri,balik naik bas jauh2.Yang paling penting, benda ni mengajar aku untuk menjadi seorang anak gadis Encik Jamil dan Puan Rokiah yang tabah.Aku juga dapat rasakan bila aku duduk jauh2 ni,mungkin aku dpt jodoh ngan orang melaka.haha.Itu gedik.Lastly aku yakin yang everything yang terjadi kat aku sekarang ni ada reasons dia yang tersendiri.

2 comments:

Bungasunti-Maternityandnursing said...

hek yakin je stiap kjadian ada hikmah.insyaallah hati akn slalu tng :)

Maira Junoh said...

rinduuu mu ekin :(

Related Posts with Thumbnails